blog img
Intră în echipa Jazz in the Park! Am început înscrierile pentru voluntarii editiei din 2018

Persoanele care vor să se implice în organizarea celui mai mare festival de jazz din România se pot înscrie ca voluntar pentru ediția Jazz in the Park din acest an. Ediția a șasea a festivalului va avea loc în 21 iunie-1 iulie la Cluj-Napoca, iar înscrierile sunt deschise online până în 1 aprilie: www.jazzinthepark.ro/voluntari.

Cautăm peste 300 de oameni implicați pentru departamentele de producție, comunicare, guest, promovare, protocol, administrativ, vendori și pentru echipa Fondului Jazz in the Park.

Te poți înscrie dacă ai minim 16 ani și dorești să contribui la organizarea festivalului. Experiența nu e un criteriu eliminatoriu.

Ce spun voluntarii Jazz in the Park despre experiența de festival

La edițiile anterioare ale festivalului, voluntarii au apreciat faptul că au învățat lucruri practice, utile pentru viitorul lor, deschiderea echipei și atmosfera plăcută și că au reușit să se distreze și să-și facă noi prieteni, totul în timp ce dădeau o mână de ajutor la organizare.

Voluntariatul la festival le oferă doritorilor șansa să afle în mod concret cum se organizează un eveniment de mare amploare, să învețe și să pună în aplicare informații noi, să cunoască artiștii și echipa festivalului dar și să interacționeze cu ceilalți voluntari.

Anul acesta, Jazz in the Park va avea loc la Cluj în perioada 21 iunie-1 iulie. Vor fi 11 zile de concerte, reprezentații artistice și evenimente culturale în parc, în săli și în stradă.

Gala de deschidere a festivalului va fi marcată de concertul legendei Juan de Maros Afro-Cuban All Stars. Va urma apoi Concursul Internațional Jazz in the Park, în locul deja cunoscut de pe Malul Someșului. Festivalul va fi completat de concerte în stradă și în Parcul Central. Printre primele numele anunțate se numără Fanfare Ciocârlia, Moonlight Breakfast, JazzyBIT, A-C Leonte și Antal Gabor Trio.

Te așteptăm să te înscrii online aici până cel târziu în 1 aprilie.

Iată care sunt principalele responsabilități pe departamente:

PRODUCȚIE

Responsabilităţile voluntarului:

Departamentul producție este departamentul complementar echipei de logistică. Echipa de producție este responsabilă de montarea/amenajarea spațiului de desfășurare a evenimentelor Jazz in the Park (spațiul de concerte, zone activități, spații parteneri eveniment, baruri, info point, merchandise Jazz in the Park etc.)

Aptitudini necesare:

 Voluntarii din departamentul Producție trebuie să fie receptivi, descurcăreți și cu un spirit dezvoltat de observație. În funcție de caz, trebuie să fie dispuși să depună efort fizic.

ADMINISTRATIV

 Resposabilitați:

 Sediul departamentului de administrativ este headquarterul festivalului. În cadrul departamentului administrativ voluntarii vor fi responsabili cu centralizarea contractelor de voluntariat, înregistrarea facturilor și a contractelor cu furnizorilor în baza de date online, arhivează documente și eliberează dispoziții de plată.

Aptitudini necesare:

Voluntarii din departamentul administrativ trebuie să fie organizați, responsabili și cu un spirit dezvoltat de observație. De asemenea, aceștia trebuie să aibă rezistență la stres și abilități de a munci în echipă.

COMUNICARE & PR

Responsabilităţile voluntarului:

Voluntarii din departamentul Comunicare & PR sunt ajută la păstrarea legăturii dintre reprezentanții mass-media (jurnaliști, bloggeri, fotografi etc.) și echipa de organizare a festivalului. Cunoașterea programului festivalului și a eventualelor modificări suferite de acesta este necesară. De asemenea, printre atribuțiile lor se numără înmânarea acreditărilor de presă/invitațiilor destinate presei, realizarea bazei de date cu reprezentanții media prezenți la festival, actualizarea website-ului, scrierea de texte de promovare dar și realizarea monitorizării media (apariții print, online & social media). În funcție de caz, aceștia trebuie să contribuie la realizarea și pregătirea materialelor de presă, a articolelor și a materialelor informative.

Aptitudini necesare:

Voluntarii din departamentul Comunicare & PR trebuie să dețină abilități dezvoltate de comunicare, să fie receptivi, organizați, rezistenți la situații de stres, politicoși, descurcăreți și obișnuiți cu lucrul în echipă. De asemenea, aceștia trebuie să cunoscă minimum o limbă de circulație internațională, să fie disponibili și atenți la indicațiile coordonatorului de departament.

FONDUL JAZZ IN THE PARK

Responsabilităţile voluntarului:

 Voluntarii din departamentul Fondul Jazz in the Park sunt responsabili cu informarea și promovarea Fondului Jazz in the Park în rândul participanților la evenimentele Jazz in the Park. Aceștia trebuie să cunoască mecanismele și instrumentele fondului, criteriile și scopul acestuia (https://jazzinthepark.ro/ro/fond/). Voluntarii din departamentul Fondul Jazz in the Park reprezintă echipa de fundraising a festivalului și activează în toate locațiile de eveniment.

Aptitudini necesare:

Voluntarii din departamenul Fondul Jazz in the Park trebuie să dețină abilități dezvoltate de comunicare, să fie responsabili, receptivi, deschiși, sociabili, politicoși și atenți la indicațiile coordonatorului de departament.

PROMO

Responsabilităţile voluntarului:

Voluntarii din departamentul Promo sunt responsabili cu semnalizarea spațiilor de eveniment din cadrul Jazz in the Park (afișe, steaguri, direcționale etc.). Aceștia colaborează în mod permanent cu voluntarii din departamentul Secretariat pentru primirea materialelor promoționale, dar și cu voluntarii din departamentul Comunicare & PR pentru a fi la curent cu eventualele modificari suferite de programul evenimentelor. De asemenea, voluntarii din departamentul promo sunt responsabili cu distribuirea programelor evenimentului/broșurilor cu informații despre festival și/sau partenerii festivalului.

Aptitudini necesare:

Voluntarii din departamentul Promo trebuie să fie comunicativi, receptivi, organizați, rezistenți la situații de stres, descurcăreți și obișnuiți cu lucrul în echipă. De asemenea, aceștia trebuie să cunoscă minin o limbă de circulație internațională, să fie săritori și politicoși.

GUEST

Responsabilităţile voluntarului:

Voluntarii din departamentul Guest sunt persoane cu vârsta minimă de 18 ani, cunoscători a minimum o limbă de circulație internațională. Aceștia sunt responsabili de trupele/ artiștii prezenți în festival. Printre responsabilitățile lor se numără: întâmpinarea artiștilor, însoțirea acestora la locația de eveniment plus locații complementare festivalului, transmiterea cererilor specifice ale artiștilor către staff-ul de eveniment & echipa de sunet (sound check, aspecte administrative etc.)

Aptitudini necesare:

Voluntarii din departamentul Guest trebuie să dețină abilități dezvoltate de comunicare, să vorbească bine limba engleză, să fie receptivi, organizați, rezistenți la situații de stres, descurcăreți și obișnuiți cu lucrul în echipă. De asemenea, să fie săritori și politicoși. Este indicat ca voluntarii din departamentul Guest să cunoască Clujul pentru a putea oferi ghidaj, în caz de nevoie.

PROTOCOL

Responsabilităţile voluntarului:

Voluntarii din departamentul Protocol sunt responsabili cu înmânarea florilor/diplomelor la evenimentele Jazz in the Park. Tot ei sunt oamenii care colaborează cu coordonatorii fiecarui departament pentru a se asigura că  există provizii pentru fiecare membru al echipei Jazz in the Park (apă, mâncare), dar și pentru artiștii prezenți la festival (acces backstage și alte locații ale festivalului).

Aptitudini necesare:

Voluntarii din departamentul Protocol trebuie să dețină abilități dezvoltate de comunicare, să fie receptivi, organizați, rezistenți la situații de stres, descurcăreți și obișnuiți cu lucrul în echipă. Aceștia trebuie să fie punctuali și ușor de contactat (apel/sms).

INFO POINT

 Responsabilităţile voluntarului:

Voluntarii din departamentul Info Point sunt responsabili cu tot ce înseamnă oferirea de informații pentru participanții la evenimentele Jazz in the Park, dar și a staff-ului de eveniment și a colaboratorilor. Aceștia trebuie să cunoască atât staff-ul de festival, coordonadorii departamentelor, locațiile și programul de concerte și activități, cât și orice modificare adusă structurii/programului festivalului.

Aptitudini necesare:

Voluntarii din departamentul Info Point trebuie să dețină abilități dezvoltate de comunicare, să fie receptivi, organizați, rezistenți la situații de stres, descurcăreți și obișnuiți cu lucrul în echipă. De asemenea, aceștia trebuie să cunoscă minimum o limbă de circulație internațională, să fie săritori și politicoși. Este indicat ca voluntarii din departamentul Info Point să cunoască orașul pentru a putea oferi ghidaj, în caz de nevoie.

LOCATION MANAGERS

Responsabilităţile voluntarului:

 Voluntarii din departamentul Location Managers sunt persoanele de contact între locațiile conexe Parcului Central (ex: Plaja Grigorescu, Opera Maghiară), zonele de activități din Parcul Central și staff-ul Jazz in the Park. Aceștia sunt responsabili cu transmiterea necesarului administrativ și a specificațiilor tehnice, dar și de pregătirea, împreună cu responsabilul de locație a spațiului de desfășurare a evenimentelor.

Aptitudini necesare:

Voluntarii din departamentul Responsabili locații trebuie să dețină abilități dezvoltate de comunicare, să fie receptivi, organizați, rezistenți la situații de stres, descurcăreți și obișnuiți cu lucrul în echipă. Aceștia trebuie să fie punctuali, săritori și ușor de contactat (apel/sms). În funcție de caz, trebuie să fie dispuși să depună efort fizic.

CELULA DE CRIZĂ

Responsabilităţile voluntarului:

 Voluntarii din departamentul Celula de criză sunt responsabili cu supravegherea tuturor departamentelor din festival. Aceștia trebuie să fie la curent cu toate activitățile ce au loc în parc și să intervină în caz de nevoie. De asemenea, voluntarii din acest departament răspund direct coordonatorului de voluntari, sediul departamentului fiind Casinoul din Parcul Central.

Aptitudini necesare:

Voluntarii din departamentul Celula de Criză trebuie să dețină abilități dezvoltate de comunicare, să fie receptivi, organizați, rezistenți la situații de stres, urgente, descurcăreți și obișnuiți cu lucrul în echipă. De asemenea, aceștia trebuie să cunoască minimum o limbă de circulație internațională, să fie săritori și politicoși. Aceștia trebuie să fie punctuali și ușor de contactat (apel/sms).

Staropramen
Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca
BCR
Mega Image