blog img
Zghihuială cu B-Groove

Prezentă vineri seara pe scena principală a Jazz in the Park 2019, trupa moldovenească B-Groove, câștigătoarea de anul trecut a Concursului Internațional Jazz in the Park, a stat de vorbă cu noi după concert despre muzică, Cluj și planuri de viitor. 

De unde v-a venit inspirația pentru numele trupei?

Iulian Munteanu: Numele trupei era inițial BingaGroove, o denumire formată din două rădăcini: una preluată de la copacul bubinga, de unde am luat doar binga, și stilul muzical sau spiritul de pe scenă groove. Însă oamenii înțelegeau mai greu semnificație și am hotărât să o facem pe înțelesul lor, rămânând B-Groove.

Cum vă simțiți să fiți din nou în Cluj?

Ana-Maria Surguci: Ne simțim foarte bine aici. Parcul este foarte frumos și vremea a fost la fel de frumoasă, ținând cu noi.

Care sunt artiștii care v-au inspirat de-a lungul carierei?

Iulian Munteanu: Sunt foarte mulți de enumerat. Chiar aici i-am întâlnit pe Ghost-Note pe care ne doream să-i vedem de multă vreme și pe Marcus Miller. Înainte era mai greu să îi găsești, dar acum avem acces la informație și este mai simplu.

Credeți că există diferențe între modul de manifestare a culturii jazz în zona românească și cea moldovenească?

Iulian Munteanu: Personal, cred că există. România este mai mare față de Republica Moldova și are acces mult mai ușor la informație de când a intrat în Uniunea Europeană. În plus, jazzul este mai evoluat ca formă de manifestare și diversificat pentru că are o piață unde să se exprime liber. Ana-Maria Surguci: Evenimentele sunt mici în Moldova, iar muzicienii sunt, în general, plecați.

Ați participat în 2018 la Concursul Internațional Jazz in the Park, unde ați primit premiul „Live in China” (un concert în cadrul festivalului Beijing Nine Gates  – China). Cum ați descrie experiența de anul trecut și ce impact a avut asupra voastră ca artiști?

Iulian Munteanu: Da, am participat anul trecut și urmează să plecăm în septembrie pentru a susține concertul în cadrul festivalului din China. Față de experiența de anul trecut, atunci am avut doar trei piese de cântât, într-un timp limitat, astfel că a trebuit să fim mai atenți la prestația noastră. Anul acesta nu am fost restricționați de competiție și ne-am permis să ne facem numărul cum ne-am dorit.

Puteți să ne spuneți care a fost cel mai memorabil moment trăit pe scenă?

Ana-Maria Surguci: În general, îmi vine în minte un moment pe care l-am trăit la un festival din Republica Moldova. Soarele era foarte puternic și afecta unitatea tehnică care se închidea din cinci în cinci minute pentru că nu putea rezista sub presiunea soarelui. Și, tot atunci, mai dispăreau și câte un instrument. Acum zâmbim, dar atunci nu a fost plăcut.

Puteți să ne detaliați care sunt planurile voastre de viitor? 

Iulian Munteanu: Acum ne concentrăm să ajungem la cât mai multe festivaluri din România și să înregistrăm materialul etno-jazz pe care îl avem în plan și să îl ducem la un bun sfârșit. Cam asta este.

La final, cum ați descrie în 7 cuvinte experiența pe care ați trăit-o la Jazz in the Park?

Dimitrii Berdia (tobe): Nebunatici. 

Oleg Zaiat (saxofon): Plăcere.

Andrei Iurcu (trompetă): Onoare. 

Vadim Shinik (keyboard): Relații.

Ana-Maria Surguci (voce și compoziție): Liber.

Iulian Munteanu (bass și compoziție, liderul trupei): Diversificat.

Ștefan Postoroncă (chitară): Zghihuială (agitație, nebunie – n. red.)

A consemnat Cristina Giurcanu, voluntar Jazz in the Park

A fotografiat Valentina Lazăr, voluntar Jazz in the Park

Staropramen
George
Mega Image
Enel
Vorbe
Primăria și Consiliul Local Cluj-Napoca